Canada - Vancouver stad

Canada | Vancouver bij avond

Foto: Vancouver bij avond (bron: Ronald van der Veer)

Canada - Daarna gaan we snel de stad in voordat het donker wordt. Als het te donker wordt, is het niet goed om foto’s te maken. We wandelen in de richting van het station en de haven. Op de hoek staat het Harbour Centre met het opvallende ronde uitkijkpunt op het dak (gesloten op zondag).We slaan rechtsaf en wandelen Gastown in. Via een gezellig winkelstraat komen we – voor we er eigenlijk erg in hebben – bij de bekende stoomklok. We proberen de klok goed op de foto te krijgen met en zonder flits. Ondertussen wachten we tot het zes uur wordt, zodat de klokt gaat ‘slaan’. Om precies zes uur spelen de stoomfluiten van de klok een melodie en fluit de klok zes keer. Om zes uur gaan ook alle winkels dicht en we besluiten terug te wandelen richting de haven. Hiervandaan hebben we een mooi uitzicht over de baai en over de verlichte stad Vancouver. Eigenlijk is er na zes uur ’s avonds en op zondag niet zo heel veel te beleven in Vancouver downtown. We wandelen tussen de flats en de kantoorpanden terug naar het hotel. In een pub bestellen we een biertje en besluiten hier ook direct te eten. Ondertussen kijken we naar de ijshockey wedstrijd die op de vele televisieschermen getoond wordt. Aan het gejuich te horen van de medebezoekers, doet de thuisploeg het goed. Wij zijn inmiddels te moe om het spel echt te kunnen volgen. Om half negen zijn we weer in het hotel en voor negen uur is het licht uit

Banff National Park

Canada | Banff National Park

Canada - In een klein half uurtje arriveren we in het toeristenstadje Banff. We rijden door de mainstreet van Banff. Vanaf een uitkijkpunt hebben we zicht op het karakteristieke Banff Spring Hotel aan de overzijde van de Bow river. Uiteindelijk worden we afgezet ...

Icefield Parkway

Canada | Icefield Parkway

Canada - De Icefield Parkway wordt ook wel de mooiste snelweg ter wereld genoemd. De weg is een bergpas met uitzicht op de hoge bergtoppen en gletsjers. Omdat het uitzicht niet op elke plek in de bus even goed is naar buiten toe, moet onderweg regelmatig gewisseld ...

Niagarawatervallen

Canada | Niagarawatervallen

Canada - Vanuit Toronto is het nog geen anderhalf uur rijden naar de beroemde Niagara Falls. De Niagara watervallen liggen precies op de grens tussen de Verenigde Staten en Canada. De bekendste en grootste waterval is de Horseshoe Fall. Een waterval van een lengte ...

Uitzicht vanaf de CN Tower

Canada | Uitzicht vanaf de CN Tower

Canada - Op zo'n tien minuten lopen van het hotel ligt de St Lawrence market. Een oude markthal uit begin negentiende eeuw. In de markthal wordt nog steeds de markt gehouden. Bij één van de kraampjes nemen we een ontbijt. We lopen verder naar het Distillery ...

Alle landen in Noord- en midden Amerika

Noord- en midden Amerika | Barbados | Belize | Canada | Costa Rica | Cuba | El Salvador | Guatemala | Honduras | Jamaica | Mexico | Nederlandse Antillen | Nicaragua | Panama | Saint Lucia | St Vincent | Verenigde Staten |

Alle rondreizen Canada vergelijken

We reizen steeds meer en gaan steeds verder weg! Wil jij ook de mooiste wereldlocaties bezoeken? Bekijk hieronder het aanbod van de avontuurlijke rondreis aanbieders, of selecteer jouw reis op www.rondreizen-vergelijken.nl

Discover the rockies

Reisduur: 11 dagen

Discover oost-canada

Reisduur: 12 dagen

Short break toronto en de niagara falls

Reisduur: 7 dagen

8 dg cruise ontdekkingsreis naar alaska

8 dg cruise kleurrijk new england en canada

8 dg cruise alaska

Discover the rockies

Reisduur: 13 dagen

Er zijn 64 rondreizen canada gevonden op www.rondreizen-vergelijken.nl. Klik hier voor het complete overzicht!